A nevem KongFan. H-nélkül.

2024. február 24. 12:28 - GeekEmbeR

Avatár - Az Utolsó léghajlító (NETFLIX) 1. évad: Gyors összefoglaló

img_5205.jpeg

Ez nem egy átfogó kritika. Csak egy gyors iromány az 1. évadról:

Nekem nagyon tetszett. Nincs még egy szinten a rajzfilmmel nyilván, lehet nem is lesz de egy érdekes alternatíva és átdolgozás.

Tetszett, hogy a hangulatot átalakították és komolyabbra vették a figurát. Sokkal kevésbé érződik gyerekműsornak. A humora is más. Visszafogottabb és jóval kevesebb van benne.

Az is tetszett, hogy a filler hülyeségeket kidobálták. Az egyik problémám az eredeti sorozattal az volt, hogy túl sok rész volt az évadokban. Itt a lényegre próbáltak szorítkozni ezért variáltak és sűrítettek, egybevontak dolgokat. Ennek megvoltak a jó részei és rossz tulajdonsgai is. A rossz mindenképpen az, hogy a vízihajlítás tanulás Aang részéről teljesen kimaradt a sorozatból, amit nem tudok hova tenni. Mikor arról kellene szólnia a sorozatnak, hogy tanulja a többi elemet. Kicsit túlsűrítettek. Néha gyorsan történnek a dolgok. Elbírt volna még ez az évad +2 részt szerintem. De a változtatások nagy részével nekem nem volt bajom. Hogy Zuko miért azzal a brigáddal van, azt meg kifejezetten zseniális írói húzásnak tartom.

A figurákat is átalakították főleg a 3 főbb karaktert. Nekem bejött, hogy Sokka nem egy ostoba gyerekből lesz hős, hanem a megfelelési kényszerét tolták előtérbe és ebből fog egy stratéga lenni. A szarkasztikus dumáit kifejezetten bírtam. Katara sem az az önfejű tyúkanyó. Néha kifejezetten inkább félénk de ha kell megrázza magát. Nem mondom, hogy nem hiányzott, mikor durcásan kiosztott mindenkit, de értem miért változtattak rajta. És ezért most nagyon fogok kapni, nekem Aang itt ezerszer szimpatikusabb volt. A legnagyobb bajom az volt az eredeti sorozattal, hogy mindenkit megszerettem, kivéve a főhőst. Én értem, hogy gyerek. De túlságosan is dedósan és bután viselkedett sok jelenetben. Itt megmutatták a gyermeki oldalát, de nem tolták túl nem volt idegesítő. Jól kisúlyozták, hogy azért próbál Avatár lenni. A rajzfilmben sokszor azt éreztem, hogy kifejezetten menekült ez elől. Itt beismerte a hibáit is. És a színészek is tök ügyesek. Még kell tanulniuk de a végére szerintem a kémia is elkezdett közöttük működni.

Zuko, Iroh, Suki, Ozai, June. 10/10. Mind a figurák, mind a casting. Azulától féltem az első képeket látva de ő is mocsok erős! Ott is csavartak kicsit a figuráján. Legalább nem olyan hirtelen lesz a megőrülése, hanem már itt elkezdtek ezzel foglalkozni. És tök egyértelmű, hogy Ozai őt is manipulálja és olyan nyomást gyakorol rá, amitől megfog törni az elméje. Mai és Ty Lee viszont nekem óriási kérdőjelek. Nyilván itt még csak megmutatták őket, de egyáltalán nem látom a színésznőkben, hogy ők félelmetes harcosok, akrobata és késdobáló, akik majd a Kyoshi harcosokat is megfektetik. Főleg Mai-től félek. Hát ebben a duci kislányban abszolút nem látom, azt az introvertált, hideg gyilokgépet, aki csak Zuko felé tud igazán gyengéd lenni. De cáfoljanak rám.

Látványra 1-2 CGI megbicsaklást leszámítva, szerintem nagyon ambíciózus. Jól nézek ki a harcok, csak néha sűrűn vágnak. Bitang jók a jelmezek. Az állatok is jól néznek ki. A zene nagyon szép.

Én megszavazom a további évadoknak is a bizalmat. Kell még ezen mit csiszolni, de ha kiforrja magát, ütős kis cucc lehet. Reméljük nem witcherelik el.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sorozatgeekseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1418338245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
A nevem KongFan. H-nélkül.
süti beállítások módosítása